1 aprilie muncitoresc

|

Pentru mine, timpul a inceput sa devina o banalitate, cateodata chiar un lucru neglijabil.Vine vorba sa plec la facultate la fara 10, ce naiba...sunt si eu om.Se face si 20 si eu abia incui usa.De la o vreme, am inceput sa ma uit la ceas, doar o singura data intr-o zi, fara sa am probleme.Ajung la facultate,ma uit la ceas...e 12 am.Gata, mi-a ajuns.Ies la 6 pm, fac o ora pana acasa, vad stirile la protv, incepe meciu, se injura ghiolbanii la talkshow-uri, se face 12 pm...a doua zi o iau de la capat.

Oamenii normali folosesc ceasul si, cateodata calendarul.Acest Excel al zilelor, pe langa faptul ca le "arata" celor mai batuti in cap in ce zi se afla, mai arata si altceva : semnificatiile fiecarei zile in parte.Aceste semnificatii le denumim sarbatori si sunt de 2 feluri, religioase si comerciale(sociale,nereligioase sau cum vreti voi sa le numiti).Deoarece sarbatorile religioase sunt arhidezbatute si discutate, vom vorbi doar despre cele nereligioase.

Ati observat ca din martie pana in iunie, prima zi a fiecarui luni este si o sarbatoate nereligioasa?Pe 1 martie sarbatorim martisorul, pe 1 aprilie - ziua pacalelilor, pe 1 mai - ziua muncii, pe 1 iunie - ziua copiilor.Cel mai ciudat lucru este ca, facand abstractie de 1 aprilie, fiecare din celelalte sarbatori are paradoxul sau.De 1 martie, probabil misoginismul atinge cota cea mai ridicata din an, de ziua muncii - nu se lucreaza, de ziua copilului - nu se face scoala.

Revenind la 1 aprilie, nici aceasta zi nu face exceptie de la paradox.Denumita "ziua pacalelilor", probabil este ziua cand oamenii pun botul cel mai putin la minciunile din jur.Noi, romanii, am avut o multime de sarbatori de acest gen, din '89 incoace.Practic, suntem mintiti cu succes 364 de zile pe an, iar ziua cand suntem cei mai destepti si mai putin creduli o sarbatorim pe 1 aprilie.De ce sa nu schimbam numele acestei sarbatori.Sa o denumim Ziua Pacalelilor si in paranteza, (Ziua celor mai putini romani fraieri).

Totusi, minciuna este o buba, o boala a legaturilor dintre oameni.De ce o sarbatorim?Nu stim.Asa e traditia domne.Bine-bine, dar daca in viitor vor mai fi inventate sarbatori similare, cum ar fi "Ziua Geloziei" sau "Ziua Invidiei", dam vina tot pe traditie?Haideti sa nu facem lucrul acesta si sa sarbatorim doar lucrurile pozitive, care ne fac fericiti.

Cu acestea zise, v-am mai pacalit cu o vizita pe blog...glumesc bineinteles.Enjoy !

8 comentarii:

Roxana Costea spunea...

e nasol daca trebuie sa pacalesti lumea ca sa-ti fac rating:)

Roxana Costea spunea...

un sfat, scoate moderarea comentariilor, caci altfel o sa ai si mai putini vizitatori.

Ionut spunea...

Nu pacalesc lumea, mai ales azi ...
Cat despre moderarea comentariilor, suntem in Romania si se gasesc idioti la tot pasul.Nu vreau sa vad vreodata cuvantul "mama" intr-o asociere nepotrivita pe blogul meu.Intelegi ce vreau sa zic :)

Anonim spunea...

sa ma iei de cuc

Anonim spunea...

dude, esti cam prost, 1 aprilie muncitoresc nu exista

Ionut spunea...

dude (sau corcoduse) eu am zis-o cu ironie ... vezi ca am scris acolo ca 1 mai e ziua muncii...

Anonim spunea...

hai ca nu citeste nimeni 60 de randuri la asa titlu :))

Ionut spunea...

Parerea ta ...