Tzar, tzar, tzar

|

Nu stiu cum sunt unii, dar cand ma gandesc la copilarie, ma apuca nostalgia.Si nu ma cheama Nica si nici n-am copilarit in Humulesti.

Imi aduc aminte de o intamplare petrecuta acum multe veri, cand inca ma jucam cu instalatia in tzarana, vorba aceea.Eram eu si cu inca 2 plozi si ne plictiseam ingrozitor.Intre 2 reprize de gornete, mai trageam cate un tenis de picior pe strada, dar tot era plictiseala.
Obositi psihic, stateam noi in fata blocului, mestecand vreo 2 zgarciuri de vita-de-vie, cand il vedem pe vecinul meu de deasupra, rupt de beat, exersand un dans de genul "2 pasi inainte, 3 inapoi".

Vecinul acesta era un tigan inalt, matahala pot zice, cam batranel si cu o mustata alba.Nu stam noi mult pe ganduri si ne hotaram sa ne batem putin joc de el.Si incepem sa ne strambam la el, sa aruncam cu boabe de struguri, ba chiar ii si cantam, cele mai folosite sloganuri fiind "Mai tigane, tzar-tzar-tzar, cu pantalonii rupti in cur" si "Mai tigane, tzar-tzar-tzar, nu ma face sa te-njur".Daca imi aduc aminte bine, chiar avea pantalonii rupti in extreme si chiar avea o fata de cerut injuraturi.

Si se ia tiganul dupa noi, exersand acelasi dans, si noi tot il mascaream, pana ajungem la o decizie pe viata si pe moarte : unde sa ne ascundem.Dupa lupte seculare care au durat cateva secunde, ne-am hotarat sa mergem in boxa blocului.Ne proptim noi intr-un loc intunecos si incepem sa radem in surdina.In clipa urmatoare, am inghetat instantaneu cand am auzit usa beciului deschizandu-se.Nu stiu cum se face ca tiganul isi luase mersul normal si chiar cobora scarile ca omul.Eu eram cel mai speriat, mai ales ca aveam inca intiparite in minte vorbele parintilor, ca daca nu sunt cuminte ma dau la "tigani".
Cum necum, tiganul trece pe langa noi fara sa ne observe, dupa care pleaca in neant.

In acea zi, n-am mai iesit din casa din doua motive : de frica si din cauze pedepsei.Nu de alta, dar imediat ce-a ajuns in casa, tiganul a iesit pe balcon si a inceput sa-si bage si sa-si scoata in tot si in toate, de aflase tot cartierul despre isprava noastra.

Pentru concursul organizat de dugy si Luci

0 comentarii: